Guide rapide concernant l'inscription sur le site officiel du jeu. Créez ainsi votre compte joueur qui permet d'être authentifié sur les serveurs de jeu de la 4.2 !
Guide rapide concernant l'inscription sur le site officiel du jeu. Créez ainsi votre compte joueur qui permet d'être authentifié sur les serveurs de jeu de la 4.2 !
Rejoignez-nous sur le discord Urban Terror France !
Envie de parler avec les autres membres de la communauté ? Alors venez vous connecter, vous vous sentirez moins seul !
Statistiques globales et en temps réel de la totalité des serveurs d'Urban Terror. Suivez l'évolution du nombre de joueurs sur Urban Terror !
Pour vous connecter :[16:34] <@RaideR> Hi guys smile
[16:34] <nikkerz> gametracker.com?
[16:34] <[b00bs]The-spik> Nova``: no shit? smile
[16:34] == mode/#urbanterror [+m] by RaideR
[16:34] <@RaideR> Okay
[16:34] <@RaideR> 1 second
[16:34] <@RaideR> Last night we got a report that we had a breach of our GIT repository
[16:35] <@RaideR> it seems that this is actually true based on them being able to list a FULL direcotry structure of the said repro as well as content in 015 that is not public knowledge. We have basically had our code stolen
[16:36] <@RaideR> at this time, we don't know what we can or can't trust, what systems would be effected.
[16:36] <@RaideR> Auth is pretty much useless
[16:36] <@RaideR> or at least can't be properly trusted any more
[16:36] == Rocket [~Rocket@109.89.66.149] has joined #urbanterror
[16:36] <@RaideR> Thus ... until such times as we evaluate our own options
[16:36] <Driller_> Gosh RaideR that sounds horrible!!
[16:36] == Cannot send to channel: #urbanterror
[16:36] <@RaideR> i have made the decision to suspend ALL our operations
[16:37] == Calinou [~Calinou@106.209.118.80.rev.sfr.net] has left #urbanterror []
[16:37] <@RaideR> until we have a consensus on how to proceed
[16:37] == mode/#urbanterror [-m] by RaideR
[16:37] <@RaideR> Thanks for you time
[16:44] <@RaideR> I would like to say that the source code was physically STOLEN
[16:47] <v3nd3tta``> Anything more than 4.2 affected?
[16:47] <v3nd3tta``> i mean like, your past and "current" work on HD?
[16:47] <@RaideR> ALL our code
[16:47] <thelionroars> that sucks
[16:47] <v3nd3tta``> Holy...
[16:47] <@RaideR> i have to assume that means fstech1 (old HD idtech3 stuff you all alpha played)
[16:47] <@RaideR> our new stuffs
[16:47] <@RaideR> 4.2
[16:48] <@RaideR> it will all come out in the end so it's pointless to shy away from giving out the information
[16:48] <v3nd3tta``> even FS-CMS?
[16:48] <thelionroars> so they must have contacted you and told you they did it
[16:48] <@RaideR> out of respect
[16:48] <@RaideR> i will not discuss the source
[16:49] <thelionroars> sure
[16:49] <@RaideR> At the moment, i am working out "exactly" what could have been taken
Open console type /connect IP
http://www.gametracker.com/search/urbanterror/
http://master.bigbrotherbot.net/?game=iourt42
s4int> a priori il les a juste copié, puis FS a sûrement tout enregistré sur des serveurs différents
Au delà de ce hack cela permet illégalement de donner les moyens a d'autres personnes compétentes d'apporter leur modification plus poussée pour l'amélioration du jeu, et donc ce n'est pas forcément que du négatif du point de vue du joueur.Et bien ces propos sont bizarres. Entre le "physically stolen" et les affirmations de copie du codebase, on sait pas trop ce qu'il s'est réellement passé. Ce qui reste sûr en tout cas, et comme l'affirme Barbatos sur Twitter, si le "hacker" partage les sources sur le net, on peut dire adieu à Urban Terror.