Serveur dedié. BUG ?

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Pit
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Message par Pit » 07 nov. 2008, 01:31

Bonsoir.

J'ai un petit soucis avec un serveur dédier pour jouer en réseau interne.

Après avoir configurer le "server.cfg" et l'avoir lancer avec les lignes de commandes qui vont bien. Un Bug se produit quand je me connect sur la partie (du même ordi).

En FreeForAll. Quand je rentre dans le partie je ne peux rien faire d'autre que tirer impossible de me déplacer, comme si toute les touches de mon claviers était assignées au tir ???? Par contre quand je modifie le "server.cfg" dans un mode autre que le FreeForAll, le jeu fonctionne correctement.

Est ce un Bug et que faire ?


Merci d'avance pour votre aide

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Tung
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Message par Tung » 07 nov. 2008, 10:56

Je ne sais pas si cela provient de là mais les maps sont définies pour certains types de jeu (gametype). Essaye le mode FFA sur une map où tu es certain de la compatibilité. Voir ici : http://urtmanual.hsoclan.co.uk/index.ph ... .28maps.29
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Message par Pit » 07 nov. 2008, 22:37

Merci Tung.

Je regarde et je te dis ce qu'il en est...

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Message par Pit » 08 nov. 2008, 01:19

Après plusieurs tests sur différentes maps, le problème est toujours ici........

Au log l'appui sur la plupart des touches fait tirer.. Toutefois si j'active la console et je tape un truc à la con et après je reviens dans le jeu tous redeviens normale...???

C'est vraiment embêtant comme on joue à 3. Les autres modes de jeu sont moins indiqués.

Des idées la dessus ?

Merci
Modifié en dernier par Pit le 08 nov. 2008, 01:21, modifié 1 fois.

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Message par Tung » 08 nov. 2008, 03:20

Euh je vois pas là. Tu lances ton serveur comment ? Tu peux toujours balancer ton server.cfg ici même si je doute que cela provienne de là.
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Message par Pit » 08 nov. 2008, 04:05

Rien de particulier dans le log serveur, le voici :

//Example config. Note that everything behind // is ignored by the

game
//Try to keep cvar-values as short as possible. Otherwise you might

get "info string length exceeded" errors on your server

//*** Administrator Info, shows in some gamebrowsers ***
sets " Admin" "adminname" //Uses a space in front so it shows up at

the top of the properties list
sets " Email" "xxx@xxx.xxx"

//*** Server Name and Daily Message ***
set sv_hostname "Pit Serveur" //Your servername here
set g_motd "Urban Terror" //Your message of the day here, it is

displayed while connecting
set sv_joinmessage "test" //Your joinmessage here, it is displayed

when the game is joined

//*** General Game Settings ***
set sv_maxclients "12" //max clientslots available on the server,

using more than 16 is not advised. It can cause lag and most maps are

not built for it. Going over 24 can cause nasty bugs.
set g_maxGameClients "0" //max clients that can actually join the

game. Other clients are forced to spectate. 0=all
set sv_privateClients "0" //Amount of private slots. This amount of

slots will be reserved for players who enter the right privatepassword
set g_gametype "0" //0=FreeForAll, 3=TeamDeathMatch, 4=Team Survivor,

5=Follow the Leader, 6=Capture and Hold, 7=Capture The Flag,

8=Bombmode
sets sv_dlURL "urbanterror.net" //Sets the address for

auto-downloading. Auto-download only works on ioUrbanTerror-clients,

not quake3-clients. The client will try to download

<sv_dlURL>/q3ut4/mapname.pk3. So if your server is running ut4_coolmap

and sv_dlURL is set to 'yoursite.com/maps', make sure the maps is

hosted at http://www.yoursite.com/maps/q3ut4/ut4_coolmap.pk3. Leaving

this set 'urbanterror.net' will make it use a map mirror with the most

common maps on it. If you got your own hosting, please us that though,

to save bandwith.

//*** Passwords ***
set rconpassword "" //Password to control the server remotely using

rcon.
set sv_privatePassword "" //password for private slots
set g_password "" //password for the server. Nothing = public

//*** Limits/times ***
set timelimit "10" //time in minutes before map is over, 0=never
set fraglimit "30" //amount of points to be scored before map is over,

0=never
set capturelimit "0" //amount of flagcaps before map is over, 0=never
set g_warmup "15" //time in seconds before game starts when changed to

a new map. Gives slower computers time to load before game starts

//*** Respawning *** (FFA, TDM, CAH, CTF)
set g_respawnDelay "8" //seconds before respawn, ignored when

g_waverespawns is 1
set g_forcerespawn "20" //seconds before respawn is forced, even when

plater did not press fire
set g_waverespawns "0" //use waverespawns, meaning everybody in a team

respawns at the same time
set g_bluewave "15" //seconds between blue waverespawns, ignored when

g_waverespawns is 0
set g_redwave "15" //seconds between red waverespawns, ignored when

g_waverespawns is 0
set g_respawnProtection "2" //amount of seconds a spawning players is

protected from damage

//*** Rules ***
set g_deadchat "1" //Determines if alive players can see dead players

message. 0=living players can not see dead players chat 1=living

players see only team-messages from dead teammembers 2=living players

also see normal chats from dead players
set g_antiwarp "1" //enable or disable antiwarp. This option smooths

the movement of warping players (warping is caused by a crappy

connection, for instance when torrenting during playing). The warping

player will experience stutters when this is enabled
set g_antiwarptol "50" //tolerance of the antiwarp. Higher = more

tolerant. 50=default
set g_gear "0" //bitmask that decides which votes are allowed and

which not. Check http://www.urbanterror.net/gear_calc.html to find the

correct number
set g_allowvote "536871039" //bitmask that decides which votes are

allowed and which not. Check

http://www.urbanterror.net/allowvote_calc.html to find the correct

number
set g_failedvotetime "300" //time in seconds before someone can call

another vote after another has failed
set g_followstrict "1" //1=no haunting of enemies when dead
set sv_floodprotect "1" //1=stops clients from spamming many chatlines

//*** Matchmode ***
set g_matchmode "0" //matchmode is for matchplay. Features timeouts

and ready-commands
set g_timeouts "3" //ammount of timeouts that a team can do per map
set g_timeoutlength "240" //length of the timeout
set g_pauselength "0" //length of a pause. This can only be done by

rcon. 0=indefinatly

//*** Team Game Settings ***
set g_friendlyFire "1" //0=no friendlyfire 1=friendlyfire on, kick

after too many TK's 2=friendlyfire on, no kicks
set g_maxteamkills "3" //amount of TK's before you get kicked when

friendlyfire is 1
set g_teamkillsforgettime "300" //amount of seconds before TK's are

forgotten
set g_teamautojoin "0" //force players to autojoin on connect, instead

of letting them spec untill they join themselves
set g_teamForceBalance "1" //if on, you can't join a team when it has

more players then the other
set g_maintainTeam "1" //when switching maps, players will stay in

their team
set g_teamnamered "" //name for the red team, nothing = Red Dragons
set g_teamnameblue "" //name for the red team, nothing = SWAT
set g_swaproles "0" //When map is over, play it again with the teams

swapped (recommended for bombmode). After that, change map. 0=change

map immediatly when map is over, no swapping of teams

//*** Team Survivor/Bombmode/Follow the Leader Specific Settings ***
set g_maxrounds "0" //number of rounds before map is over, 0=never
set g_RoundTime "3" //maximum minutes a round can take
set g_survivorrule "0" //0=teams don't get a point when time is up

before everyone is dead. 1=team with most players left gets point
set g_suddendeath "1" //when map is over and both teams have same

amount of points, add another round
set g_bombdefusetime "10" //seconds it takes to defuse bomb
set g_bombexplodetime "40" //seconds before bomb goes off after

planting

//*** Capture the flag Specific Settings ***
set g_flagreturntime "30" //if a flag is dropped, return it after this

amount of seconds
set g_hotpotato "2" //when both flags are taken, they will explode

after this amount of minutes

//*** Advanced settings *** Dont change, unless you know what you are

doing
set sv_strictauth "0" //1=check for valid cdkey, this means

ioUrbanTerror players will not be able to join
set sv_pure "1" //dont let players load modified pk3-files
set sv_maxRate "0" //maximum traffic per second the server will send

per client. 25000 or 0 = max
set sv_timeout "180" //time in seconds before player with a interupted

connection will be kicked
set g_inactivity "0" //time in seconds before a non-moving player will

be kicked

//*** Master Servers *** Servers the server will report to if

'dedicated' is set to 2. When set to 1, it doesn't report.
set sv_master1 "" //This one will be set automatically by the

game-engine, so just leave it blank
set sv_master2 "master.urbanterror.net"
set sv_master3 "master2.urbanterror.net"
set sv_master4 "master.quake3arena.com"
set sv_master5 ""

//*** Other Settings ***
set g_armbands "1" //determines the behaviour of the armbandcolor

(also shows on playerlist and minimap). 0=player's choice, set with

cg_rgb 1=Based on teamcolor (red or blue) 2=assigned by server

(random)
set sv_maxping "0" //max ping a client may have when connecting to the

server
set sv_minping "0" //min ping a client may have when connecting to the

server
set g_allowchat "2" //0= no chatting at all 1=teamchats only 2=all

chats
set g_log "games.log" //name of the logfile. Empty ("") means no log.

Log will be in the q3ut4 folder in windows. Linux uses ~/.q3a/q3ut4
set g_logsync "1" //enables/disables direct writing to the log file

instead of buffered
set g_loghits "0" //log every single hit. Creates very big logs
set g_logroll "0" //create new log every now and then, instead of

always using the same one
set logfile "0" //additional logging in seperate qconsole.log file.

1=buffered, 2=synced
set g_cahtime "60" //Interval in seconds of awarding points for flags

in Capture and Hold gamemode

//*** Map Rotation ***
set g_mapcycle "mapcycle.txt" //name of mapcycle-file, located in

q3ut4 directory
map ut4_austria //what map to start with

//*** Anti Cheat ***
//pb_sv_enable //to enable PB, remove the // at the beginning of this

line (only works when using Quake 3 Arena, not ioUrbanTerror)
set sv_battleye "0" //Keep this disabled, BattlEye is dead


_________voila

pour le lancer j'ai fait un .bat avec les lignes de commandes de ton tuto.. :

cd C:Program filesUrbanTerror

ioUrTded.exe +set dedicated 2 +net_ip xx.xx.xxx.xx +exec server.cfg


voilou...

Mais je pense vraiment à un bug ?

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Message par Kumqu4t » 08 nov. 2008, 14:30

Essaye de virer le q3config.cfg voir si ça corrige le bug (attention tu perdra ta config par contre si tu ne l'as pas sauvée ailleurs)
aka CafeCreme

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Message par Tung » 08 nov. 2008, 18:22

Les autres clients n'ont pas le bug ?
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Message par Pit » 09 nov. 2008, 00:06

'[aG-rum a écrit :Kumqu4t']Essaye de virer le q3config.cfg voir si ça corrige le bug (attention tu perdra ta config par contre si tu ne l'as pas sauvée ailleurs)
pas de differences...

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Message par Pit » 09 nov. 2008, 00:07

Tung a écrit :Les autres clients n'ont pas le bug ?
En fait je n'ai pas tester, tant que le serveur ne fonctionnait pas.. pour le moment on lance le serveur depuis le jeu.

Mais je vais essayer.

EDIT : J'ai tester sur un reseau interne (donc autres machines). Le probleme est toujours la, et même sur les clients, a n'y rien comprendre.

Ce qui m'étonne c'est que personne n'a eu ce probleme alord que c'est une config du fichier server.cfg simple.

par default c'est (set g_gametype "3") et moi je fais (set g_gametype "0") en reseau interne. Pouvez vous essayer et me dire si je suis le seul dans ce cas ?

Le test est simple modifier le fichier sever.cfg comme moi >>> (set g_gametype "0")

executer les deux commandes :

- cd C:Program filesUrbanTerror

et

- ioUrTded.exe +exec server.cfg


ensuite démarer Urban terror (io) et jouer sur le serveur local..

Si vous avez le Bug, vous tirer avec la plupart des touches.

Merci.
Modifié en dernier par Pit le 10 nov. 2008, 00:22, modifié 1 fois.

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Message par Pit » 11 nov. 2008, 00:57

Personne n'a fait le test ?

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Message par Tung » 11 nov. 2008, 06:18

Je viens de faire le test. Pas de problème constaté. Je vois pas ... .
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Message par Pit » 11 nov. 2008, 14:55

merci tung.

Bon je vais tous réinstaller et recommencer. Je vous tiens au jus.

EDIT :

Voila je me suis bien pris la tête. Avec pleine de test de config.

le problème venait des messages perso du "*** Server Name and Daily Message ***"

Je ne sais pas pour pourquoi mais les messages que j'avais inscrits on conduit au bug... Je les ais changer et maintenant tous va bien... Si je remet les anciens messages re-Bug... ??

Voilou !
Modifié en dernier par Pit le 12 nov. 2008, 04:15, modifié 1 fois.

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