Je suis en train de travailler avec Oswald sur la mise à jour du
manuel d'utilisateur Urban Terror disponible sur UrbanTerror.net et qui date maintenant de la version 3.5 (Mai 2005). La première révision que nous mettrons en ligne sera principalement une mise à jour du manuel original. Cependant, dans le cadre de cette mise à jour que l'on compte mettre au format populaire du wiki (même si l’édition de celui-ci ne sera pas ouverte à tout le monde), nous appelons les joueurs de la communauté à nous transmettre leurs idées quant au contenu additionnel qui pourrait être ajouté à ce manuel.
Si vous avez des idées quant au contenu que vous souhaiteriez voir ajouté nous vous invitons à nous les transmettre sur le
topic dédié du forum UrT.net ou bien dans ce topic.
Voila un apercu des sections qu'il y'a dans le manuel pour l'instant:
1. ABOUT URBAN TERROR
a. What Is Urban Terror?
b. How much does Urban Terror cost?
c. Who is FrozenSand/Silicon Ice Development?
d. Do I need Quake III Arena to play?
e. What's ioUrbanTerror?
f. What sort of system do I need to play Urban Terror?
g. Where do I find more information about Urban Terror?
h. Where can I download Urban Terror files?
2. QUICK START GUIDE
a. Get me started now!
b. Installation/Setup/Controls
3. INSTALLATION
a. Which version should I download?
d. Check your version of Quake III Arena.
e. Point release error messages.
4. CONTROLS
a. Binding keys.
a. Key/Command Chart
b. Client CVARs
c. Configuration Files
i. What are configuration (.cfg) files?
ii. How do I execute a config file?
iii. Explain config files.
iv. Creating an autoexec.cfg.
v. How do I modify the autoexec.cfg?
vi. Why is my config file not working?
d. Scripting
i. What is a script?
ii. Why does my script not work?
iii. Where can I find script information?
6. USER INTERFACE
a. The Urban Terror UI defined.
b. Starting interface (out of game).
c. In game interface
d. Selecting player model & race.
e. Player model & skins
f. Joining a team.
g. Gear & weapon load out.
h. The heads up display (HUD)
i. Minimap
ii. Hit detection model and stamina bar
iii. Team overlay
iv. Weapon information
v. Mini scoreboard
vi. Wave respawn timer
vii. Crosshair
i. Visible gear/weapon interface
j. Radio interface
i. Binding radio commands
ii. Radio command chart
k. Mini Map
i. Defined
ii. Using cg_maptoggle
l. Specific Commands
i. Stop bleeding
ii. Healing teammates
iii. Ledge grabbing
iv. Wall jumping
v. Power sliding
vi. Turning items on/off
v. Opening doors
vi. Alternate firing modes
vii. Assigning string ($) variables
viii. Breakout key assignments
ix. Snake key assignments
7. WEAPONS
a. Load out information
b. Weapon Specs
i. Knife
ii. Beretta
iii. Desert Eagle
iv. SPAS12
v. UMP45
vi. MP5K
vii. HK69
viii. LR300
ix. AK-103
x. G36
xi. PSG-1
xii. SR-8
c. Binds and scripts
8. GEAR
a. Load out information
b. Gear Specs
i. Helmet
ii. Vest
iii. HE Grenades
iv. Smoke Grenades
v. Laser
vi. Silencer
vii. NVGs (Tactical goggles)
viii. Medkit
ix. Extra Ammo
x. Bomb
c. Binding Gear
9. LEVELS
a. Level Descriptions
i. Abbey
ii. AbbeyCTF
iii. Algiers
iv. Casa
v. Kingdom
vi. Prague
vii. Riyadh
viii. Rommel
ix. Sanctuary
x. Subway
xi. Swim
xii. Turnpike
xiii. Uptown
b. Installing community levels
c. Autodownloading (iourbanterror)
d. Game Mode Information
i. FFA
ii. TDM
iii. TS
iv. FTL
v. C&H
vi. CTF
vii. C&H
viii. Bomb/Defuse
10. SERVER SETUP & ADMIN
11. TROUBLESHOOTING
12. FAQ
Si vous avez une idée de ce qui pourrait être ajouté, hésitez pas a me la donner.